pátek 5. srpna 2016

Knižní tag: Buď, anebo... podruhé!

Na začátku července vás docela zaujal knižní tag na téma "Buď, anebo", ve kterém jsem rovnou avizovala i druhou část. Nechávala jsem si ji na horší časy...a ty právě nastaly, protože poslední dobou mám nějak málo času na všechno včetně čtení ;-)

Stejně jako ten předchozí jsem si i tento tag sama překládala, takže když si ho dáte na svůj blog (což by bylo moc fajn, ať ty otázky využije i někdo další), zmiňte se o mně aspoň slůvkem a ideálně i odkazem, pěkně prosím :-)

Co bych si zvolila, kdybych měla na výběr...

...být buď knihovník, anebo knihkupec?
Práci v knihkupectví už mám otestovanou, jak jste si mohli přečíst v tomto článku, proto bych si vybrala to, co jsem ještě nezkusila, takže práci v knihovně.

...mít buď více času na čtení, anebo více peněz na knížky?
Aktuálně bych potřebovala obojí :D Ale když si musím vybrat, jsem spíš za víc času, protože spoustu knížek si stejně půjčuju v knihovně (nebo si je nechávám kupovat třeba k narozeninám :P).

...číst buď skvělý příběh s divným koncem, anebo divný příběh se skvělým koncem?
Divný příběh se skvělým koncem bych asi nedočetla...a tím pádem bych ani nezjistila, že má skvělý konec. Naopak skvělých příběhů s divným koncem už jsem četla spoustu...a ne vždycky to slovo "divný" znamená "špatný". Napadají mě třeba Dějiny světla od Jana Němce, které mají opravdu úžasný děj, ale konec mi nějak nesedl...což ale neznamená, že mě kniha nenadchla ;-)

...moci číst buď jen svůj oblíbený žánr, nebo všechny žánry, kromě svého oblíbeného?
Tato otázka byla hodně těžká, ale hlavně proto, že vlastně nemám jeden oblíbený žánr. :D Mám ráda světovou beletrii jako celek, realistické romány ze života, což je hodně široká kategorie :D A určitě bych ji nechtěla vyměnit za sci-fi, thrillery nebo ženské čtení ;-)

...přečíst jednu knihu ročně, ale dobře si ji zapamatovat, anebo sto knih, ale naopak nic si z nich nepamatovat?
Jedna kniha ročně je málo ;-) Radši sto...a když na ně zapomenu, můžu si je pak přečíst znovu, no ne?

...zbožňovat knížku, kterou všichni nesnáší, nebo nesnášet knížku, kterou všichni zbožňují?
Raději budu všechny "hejtovat", že čtou blbosti, než abych někoho měla přesvědčit o své pravdě :D

...nedokázat číst buď v dopravním prostředku, anebo vleže?
Kdybych si nemohla číst v dopravních prostředcích, tak bych se asi zbláznila, protože čtení v šalině/v autobuse/v autě (nebo při čekání na ně) je nejlepší trávení volného času. Jinak bych jen koukala do mobilu ;-)

...mít buď svou oblíbenou knižní superschopnost, anebo supertechnologii?
No, tohle byla taky těžká otázka. Ne ani tak kvůli tomu výběru (sci-fi, kde se objevují supertechnologie, většinou nečtu, takže to bylo jasné), ale spíš jsem se nemohla rozhodnout, kterou schopnost bych chtěla mít.
Kdybych si musela vybrat jen z knih, které jsem četla, chtěla bych umět čarovat :-) (Ano, trochu alibistické, já vím.) Když šli na jaře do kin noví X-Men, uvažovali jsme s mým L., kterou mutaci bychom chtěli mít, a za mě to vyhrála telekineze...jsem totiž od přírody líná a líbilo by se mi, kdybych si mohla "podat" hrnek z čajem s minimálním úsilím :D

...mít seznam všech knih, které jsem za svůj život přečetla, anebo mít navždycky svou první oblíbenou knížku?
Popravdě nevím, jaká byla má první oblíbená knížka...a takový seznam by se mohl hodit :D

...zjistit, že můj nejlepší kamarád nesnáší mou oblíbenou knihu, anebo že můj nepřítel má stejnou oblíbenou knihu jako já?
Když bude mít stejný literární vkus, už to nebude můj nepřítel ;-) A vzhledem k tomu, že kamarádce se často nelíbí knížky, které já zbožňuju, tak už jsem si zvykla nebrat si to osobně :-)

Obrázek: via.

Žádné komentáře:

Okomentovat